miércoles, diciembre 02, 2009

España, hermano pobre

http://www.farodevigo.es/economia/2009/11/27/espana-nuevo-hermano-pobre-the-economist/390100.html

Los problemas económicos de España, como el paro y el déficit, son "insostenibles" y el país se ha convertido en el "nuevo hermano pobre de Europa", según pone de manifiesto la publicación inglesa 'The Economist' en un artículo publicado esta misma semana.

'The Economist' explica que, mientras que muchos otros países de la Unión Europea han comenzado a reflotar de la recesión en el tercer trimestre, España siguió en descenso por sexto trimestre consecutivo, aunque la caída haya sido menor que la media de la UE.

Subraya que España ha sido el país que más ha sufrido la crisis, ya que la tasa de desempleo ha alcanzado el 19%, la segunda más alta de la UE después de Letonia, lo que refleja, a su parecer, una "resaca estructural" de un país "que se emborrachó" a base de ladrillos y cemento.

Esto é o que "The Economist" saca logo das asombrosas medidas que o gobierno quixo implantar fai uns días como "proyecto de reactivación de economía" entre as cales está controlar a temperatura dos locales para evitar unha pérdida (enoooorme!) de energía entre outras cousas, que dan vergüenza a calquera economista como posibles axudas para salir da crisis da que estamos inmersos, e recordemos que moitos países de Europa xa pasaron, incluso fai moito tempo xa. Ainda que claro, estou de acordo que non todos partimos desde a misma situación de partida, pero de todos modos, a crisis xa se viña forxando desde facía tempo, incluso desde principios de 2007 xa se temía e que as consecuencias nun país non moi preparado coma España poderían ser "aterradoras":

http://www.lavozdegalicia.es/dinero/2009/03/17/0003_7595679.htm

Incluso recordo que aquel ano xa se nos decía a nós na universidade que a cousa estaba demasiado inflada e se houbera algún revés, España estaría bastante mal para afrontar malos tempos por fallos económicos estructurales. Pero coma sempre, aquí estamos ou nun bando ou noutro, ninguén quere torcer a cabeza un pouco, por eso me dá vergüenza ter a clase política que temos. E non falo de ningún grupo en particular (ainda que indudablemente os que están agora no mando son os que levan máis parte de responsabilidade). Sólamente pactos entre os grandes partícipes na economía, patronal, sindicatos e partidos políticos a nivel macroeconómico serían os que nos axudarían a estar entre os que pasaron a mala época dunha forma rápida e case superficial. Neso envidio ós países do Norte. Mentres non haxa esto, nunca vamos a saír do noso estancamento, posto que os poucos avances positivos nestes últimos meses xustamente foron efectos de arrastre das economías exteriores que melloraron.

Se ademáis unimos a esa falta de acordos polo ben do país, unhas medidas cobardes nese plan de reactivación e economía sostenible que oímos fai uns días, intuímos (ou intúo, este texto é un punto de vista personal apoiado por prensa e datos estadísticos) poucos cambios e pouco avance nos vindeiros meses, e incluso anos (ainda que sempre hai esperanza de que non chegue a tanto e alguén se poña as pilas dunha vez para ter ideas decentes e pactos importantes polo noso bienestar). Pero desde logo se se quere impulsar un cambio, é a hora de intentar medidas máis arriesgadas e atrevidas e deixarse de pamplinas.

"'The Economist' arremete una vez más contra el presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, por seguir mostrando "aversión al pesimismo", tal y como demuestran sus declaraciones en el Foro organizado por la propia publicación el pasado lunes en Madrid, donde dijo que la recuperación ya ha comenzado. También hace referencia a la nueva Ley de Economía Sostenible y asegura que se basará, en gran medida, en "buenas intenciones a falta de medidas duras". En este sentido, señala que las energías renovables, liberalización modesta y otros temas estarán presentes en la ley, mientras que las reformas del mercado laboral quedarán fuera "para agradar a los amigos sindicalistas".


...e por se fora pouco..

En canto ó mercado laboral, The Economist tamén mete o dedo na llaga, apuntando que o mercado laboral de España non é o mellor (no cal, sempre pensei que por exemplo os funcionarios e a imposibilidade do seu despido cando son ineficientes, é unha lacra para o avance de España):

En este sentido, recuerda que la dualidad laboral convierte al mercado español en "ineficaz e injusto", ya que la mitad de los trabajadores tienen contratos indefinidos y resultan caros a la hora de despedir, mientras que el resto de la fuerza laboral pasa entre contratos por obra y servicio, subsidios por desempleo y el mercado negro. "Los trabajadores ineficientes con contrato indefinido están protegidos", señala la revista, que considera "posible" que se produzca un nuevo aumento del desempleo por parte de empresas más pequeñas por las leyes laborales y falta de crédito, que hacen que las compañías sufran el riesgo de quiebra debido al proteccionismo de empleados indefinidos y la flexibilidad limitada para nominas.

Mentres tanto, a afundirse toca, con 3 millóns de desempleados, e subindo, dunha forma bastante equitativa por toda España, e cuns sindicatos máis calados ca nunca.